Wednesday, November 18, 2009

KELMARIN, SEMALAM, HARI INI, ESOK, LUSA DAN .....

Kelmarin, dah jadi sejarah. Banyak benda dah berlaku, kadang-kadang tak seperti yang kita mahukan. Kadang-kadang, kelmarin terbawa sampai termimpi hingga ke hari ini. Semalam, perkara yang berlaku kelmarin, ingin di teruskan , jika baik dan ingin di jauhi jika berita buruk. Tapi semalam, mungkin lain jadinya. Ingat, mungkin hari ini apa yang berlaku kelmarin dan semalam akan dijadikan teladan dan ikhtibar.

Hari ini, pagi-pagi lagi dah sibuk dengan rancangan hari ini. Tekad yang tak baik kelmarin dan semalam hendak di jauhi. Tapi , hari ini , ada pulak cerita baru. Seperti biasa, kita boleh merancang, ketentuan nya mungkin diluar ramalan. Kelmarin dan semalam tak hujan, hari ini pulak, hujan tak henti-henti. Lalu, duduk bertongkat dagu, memikirkan apa nak jadi , mula merancang untuk esok dan lusa dan lagi-lagi.

Esok, rancangan dah di buat, harap-harap siap dan jika tidak, mungkin sambung lagi untuk lusa , tulat dan mungkin sampai siap... tak tahu bila. Itu lah rancangan.

Harap-harap, apa yang berlaku pada kelmarain atau semalam, boleh di lupakan ... biar jadi sejarah dan harap-harap esok , yang dirancang berjalan lancar.

Sayang, terlupa pula, esok hari cuti... ya.. esok dah jadi lusa.......lusa dah jadi tulat.... entah bila nak siap.

No comments:

Post a Comment