Wednesday, July 15, 2009

REUNION - SELAMAT BERTEMU LAGI

REUNION – BERTEMU KEMBALI DI PERSADA ASING

4hb Julai 2009, bertempat di Singgahsana Hotel di PJ, satu majlis reunion SMSPs telah berjaya menemukan kembali lebih 300 orang bekas penghuni SMSPs.

Apa yang saya dapat tahu dan dimaklumkan ialah tak sampai 10 orang insan dari batch 79 yang hadir, manakala batch senior sebelum itu (batch 77 dan 78) , jumlah yang hadir melepasi 30 orang. Para junior, biasalah, ramai yang hadir sebab kenangan manis tu masih bertempat di hati.

Cuma, persoalan nya kenapa batch saya ni kurang yang dapat meluangkan masa untuk hadir? Macam saya juga yang ada alasan serta komitment tersendiri, tentunya mereka ada sesuatu yang tak dapat dielakkan. Cuma yang heran, ramai yang bertapak dan menjadi penghuni Lembah Kelang. Takan lah tak dapat hadir , pada waktu selepas Magrib untuk bertemu dengan kawan-kawan yang satu ketika dulu, menjadi penghuni satu lingkaran kawasan yang menjadi pusat menimba ilmu dan menjadi manusia yang mengenali erti persahabatan.

Saya yang jauh, amat berharap dapat hadir, cuma, beberapa hal berkaitan dengan urusan kerja yang tak dapat dielakkan , menjadi batu penghalang yang besar. Kalau dekat-dekat sana, sanggup jugak berlari masuk dan singgah di Singgahsana, yang satu ketika dulu pernah menjadi rumah penginapan aku selama lebih sebulan kerana menuntut ilmu dan berkursus secara intentif sepenuh masa dengan Asian Institute of Management melalui program BMPnya.

Malangnya, kehadiran yang amat nipis itu menghalang aku untuk mendapatkan perkembangan terbaru dari mereka-mereka yang hadir. Malah, perbualan telefon dengan seorang rakan rapat dulu, memaklumkan bahawa rakan-rakan batch kami ada yang tak mahu menjawab telefon pun. Bukan nak minta berhutang atau pinjam duit pun!

Saya amat berharap, mungkin di satu masa, dipanjangkan umur, aku akan menghadiri majlis ni.... mungkin boleh buat GEMPAQ!


Penumpang

Kadang-kadang, kawan lebih mengenali kita dari saudara sendiri apatah lagi kawan se asrama. Penumpang mula masuk asrama pada umur 13 tahun (lepas darjah 6) dan terus tinggal di asrama sampai tingkatan 6 dan seterusnya di UiTM selama 3 tahun sebelum terus bekerja selepas graduate, 9 tahun di asrama dan terus bekerja sampai sekarang.
Kawan mungkin lebih mengenali kita dan kita lebih mengenali kawan dari saudara sendiri yang hanya kita jumpa bila bercuti dan balik berhari raya.

Bagus ke tinggal di asrama ?

No comments:

Post a Comment