Neutral Daily Headline Animator

Monday, July 27, 2009

Hantu di Tapak Highland Tower Yang Runtuh

Ramai orang bercerita katanya kat tapak runtuhan Highland Tower itu, ada banyak kejadian seperti terdengar laungan orang dan kelibat seperti hantu. (tak tahu lah hantu macamana).

Memanglah, biasanya tempat-tempat kejadian seperti itu, ada kematian yang ngeri dan tragis, maka timbullah cerita hantu , misteri dan seram. Ini terutama apabila tempat atau tapak kejadian itu dah lama ditinggalkan orang, maka menjadi tempat jin-jin dan benda-benda seangkatan dengan nya.

Tapi, di tapak runtuhan Highland Tower tu, hantu yang sebenarnya hantu ialah mat-mat gian. Mereka menjadi tempat itu markas melepaskan gian sehinggakan "hantu" lain pun takut kepada mereka. Hantu tu pun tak berani kacau... maka kesimpulannya ialah, mat gian ialah raja hantu sehinggakan hantu sebenar pun takut dan tunduk.

Pengeluar, pengilang dan pengedar dadah menjadi raja segala hantu-hantu ini.

ps

Saya tak pernah ketempat ini (tak ingin pun), tapi cerita ini adalah dari satu sumber di sana.

7 comments:

  1. hantu tu seteru tuhan, tetapi ada juga manusia dan jin yg menjadikan hantu tu tuhan mereka

    hantu tu adalah jin dan syaitan, dan ruh ruh yang gelandangan di bawah langit pertama kerana mengalami kematian yg pelik: such as kemalanagn meragut nyawa <, walaupun ada yg kata, dapat syahid dunia > tetapi banyak kes, kematian tu kerana jin syaitan yang berdamping dengan keluarganya < di alam melayu di kenal sebagai saka baka < pu SAKA Baka ( keturunan)

    sebab tu kita lihat, toyol > kecil, kita lihat hantu raya . saiz kita, malah berupa spt diri tertentu lalu ada pula, ibu ibu dan isteri yg senggama dgn jin ( hantu raya ) dan mereka sangka suami mereka.

    Ilmu tentang ini , hanya segelintir yg tahu, namun idaklah boleh di buka cerita ni merata rata, kerana banyak fitnah yg akan muncul.

    ReplyDelete
  2. nape owang takot sangat nak g highland tower tu??cakap x de pape...pelik btol....

    ReplyDelete
  3. sye dh pg dh dlm pkol 1.50 am dok di tgkat 4! nothing just little scare la! menguji keimanan

    ReplyDelete
  4. x bhaye ke naik smpai tgkat 4?mat gian xde?

    ReplyDelete
  5. aku pernah pergi at situ..that time naik motor ramai2..pasto, da ar mahgrib..meremang blu roma aku tgk umah banglo yg tertinggal at kiri,kanan lak hutan..tp, yg syok nye time ako nk masuk at situ,tetb jer nmpk lak lembaga hitam..bapak takut siot..smpaikn anjing menyalak pasto kejar aku. aku rase bnd to ekot kot..at lastly, ako balik terus smbyang..time smbyg lak,bdan panas semacam..to pgalamn ngeri aku di higland tower beb..

    ReplyDelete
  6. brani nye ko... x tkut ke..........gila lah............ haha ingatkan berani sangat..

    ReplyDelete
  7. cehh , aq igat ape lahh tadii ., sumpah wat suspen jee ,

    ReplyDelete