Thursday, July 09, 2009

LAWAK PSM

LAWAK PERSATUAN SEPAK TAKRAW MALAYSIA (PSM)

Hari ini saya dapat lawak percuma... lawak dari PSM... kalau tak gelak dek lawak nie, mungkin orang gila kut.

Apabila pasukan Malaysia kalah pada Indonesia di Piala Dunia di Terengganu, alasan PSM akan kekalahan itu ialah “sebab tak makan pagi”. Itu alasan yang sebenarnya atau tidak, kita tak tahu tapi yang pasti kalau tak makan pagi sebagai sebab kekalahan, saya nak tanya beberapa soalan,

a) Siapa yang tak makan pagi... pegawai pasukan ke, pemain tertentu ke atau semua pemain yang mewakili negara ketika Malaysia kalah pada Indonesia?,
b) Pegawai persatuan yang arahkan jangan makan pagi atau jurulatih?
c) Jurulatih atau pemain atau semua anggota pasukan sepak takraw Malaysia tak makan pagi sebab yang dihidangkan tu..nasi dagang atau nasi kerabu atau keropok lekur?
d) Pegawai yang ada tu tahu ke yang pemain tak makan pagi atau itu memang sekadar alasan?
e) Adakah pasukan sepak takraw Malaysia merasakan makanan yang dihidangkan tu tak ada kelas atau tidak halal dan rela tak makan dan biar kalah sebab dah ada alasan?
f) Kalau pegawai yang dibawa ‘melancung “ ke Terengganu memantau aktiviti pemain termasuklah urusan pemakanan pemain (termasuk sarapan pagi), kenapa tak ambil sesuatu tindakan sewajarnya?
g) Atau, makanan yang disediakan tu bukan catering kroni atau saudara mara pegawai pasukan?
h) Mungkin ke semua pegawai, jurulatih dan pemain tidur lewat, bangun lewat dan tak sempat makan pagi.

Saya tahu soalan ini tak akan ada jawapan dari PSM tapi saya seperti MSN juga tak sabar nak dengar alasan PSM bila kita juga kalah pada Korea Selatan dan Indonesia pada Piala Raja Thailand di Bangkok baru-baru ni. Jangan kata pula pemain risau pasal H1N1 sudah lah.

Untuk rekod, Malaysia kalah “menongeng” pada musuh tradisi Thailand dengan 2-0 selepas kalah “tertongeng” pada Korea Selatan 2-1 dan sebelum itu kalah dengan Indonesia 2-0 dalam acara antara regu.

Pasukan wanita Malaysia juga turut memalukan dengan tewas kepada India dalam acara regu dan tewas kepada Jepun dalam acara berpasukan.

Saya tak mahu dengar pasal bola yang digunakan sebab pasukan lain pun bertanding dengan bola yang sama cuma Malaysia menongkah arus dengan menggunakan bola Salim.

ps.

Tiada lagi sepak takraw, tiada lagi bola raga tapi mungkin esok ada bola bulu ayam, di main dalam bulatan, macam zaman Hang Tuah bersaudara atau mungkin Pegawai PSM nak cuba bakat dalam gelanggang Raja Lawak..... kah..kah...kah

No comments:

Post a Comment