Thursday, June 11, 2009

Sambutan Hari Penyatuan Semula ..REUNION

Saja nak buat istilah baru... penyatuan semula ganti reunion.... union tu..kesatuan macam trade union yang maksud nya kesatuan sekerja. "Re" tu membawa maksud di buat semula , macam tayar rethread ...dimana bunganya di buat semula, macam baru tapi harga murah.

Tapi Reunion dengan kawan-kawan lama... kawan-kawan sekolah, kawan universiti dan lain-lain bukan murah nilainya.

Sekarang ni orang tengah sibuk pasal reunion .. bekas pelajar SEKOLAH MENANGAH SAINS PERLIS, akan buat reunion pada 4hb Julai 2009....hari Sabtu , bertempat di Singgahsana hotel, dekat PJ. Sayang, majlis yang berharga nie, aku tak dapat hadir...sebabnya pasal kerja. Kerja memang tak pernah habis... kalau habis tak ada kerja pulak. Tapi yang masalahnya ialah, aku nie rasanya macam banyak kerja sangat. Baru lepas Board Directors visit tadi... dia orang baru fly naik heli ke Bintulu... ED aku pun cakap, "You need at least 2 more managers". Aku diam ler, tapi setidak tidak nya aku tahu, yang dia tahu, yang aku nie memang banyak kerja dan perlu lebih ramai manager dan penolong pengurus untuk bantu aku.... tapi bukan senang nak dapat beb...

Apa yang berharga pasai reunion nie... PERTAMA : boleh bercerita zaman dulu-dulu , bergelak dan mula terasa macam budak budak semula... masih muda... tak ingat ada apa-apa masalah ...mungkin masalah add math saja. KEDUA : dapat bersusah payah nak cari kawan-kawan yang dah lebih 30 tahun tak jumpa... rupa dah lain, perut dah boroi, kepala dah botak, uban dah beribu.... mula lah kecoh tanya mana si anu tu, mana si polan tu.. tengok2 depan mata...malu dan mula guna ayat biasa macam " Sori lah, aku tak cam hang...awat banyak sangat berubah... perut macam orang mengandung sembilan bulan". KETIGA : boleh bertanya soalan lazim.... hang tang mana lah ni?.... dok mana?....kerja mana?.... anak berapa? ....cuma mungkin boleh elak soalan...Bini berapa?... KEEMPAT : bagi perokok macam aku zaman sekolah dulu, boleh lah hisap rokok ...tak payah curi-curi sembunyi atau silap silap boleh sama-saman hisap rokok dengan cikgu disiplin dulu atau warden yang pernah bagi warning dulu.

Walau macamana pun... tak dapat pergi ke Singgahsana tu.... mungkin satu hari nanti ... kawan2 aku dapat Singgah Sini , di Bintulu, jumpa aku.

No comments:

Post a Comment