Wednesday, February 11, 2009

Dah Muak Dengan Politik Malaysia

Ok, mulai hari ini sya tak mau lagi post anything regarding politik Malaysia. Dah muak dah. Kepala pun pening, nasib baik tak termuntah.

Pilihanraya dah di buat, keputusan dah tahu, ahli politik yang di pilih sepatutnya membantu membangunkan kawasan masing-masing dan menyelesaikan permasaalahan rakyat yang di wakili dan seterusnya membawa Malaysia ke satu arah yang lebih makmur, aman dan teguh samada ada dari segi ekonomi dan stabil dari segi politik. Banyak isu belum selesai, ekonomi yang merundum, harga minyak turun tapi harga barang belum, masaalah kemiskinan, pekerjaan dan penganggoran, pendatang asing, kemerosotan harga komoditi, tambang bas, isu pendidikan dan banyak lagi. Tapi rasanya semua ini tak diberikan perhatian selagi AHLI POLITIK YANG DIPILIH SEBAGAI PEMIMPIN DOK SIBUK MAIN CATUR NAK DAPAT KUASA. LOMPAT SANA, LOMPAT SINI, MASUK SANA, MASUK SINI, KELUAR SANA, KELUAR SINI. YANG BORING TERAMAT BORING, TAK ADA RASA MALU LANGSUNG DOK CERITA DIA NI DAPAT OFFER JUTAAN RINGGIT UNTUK KELUAR DAN MASUK ITU... BETUL KE TIDAK TAK TAHU. CERITA DONGENG KE, CERITA BENAR KE TAK TAHU. TAPI MACAM DAH JADI RESAM DAN BUDAYA POLITIK MALAYSIA KUT... APA-APA HAL MAIN JUTA-JUTA RINGGIT...BUKAN JUTA-JUTA RUPIAH.

TENGOK INDONESIA, DALAM KELAM KABUT EKONOMI DUNIA, NAMPAK STEADY JER... RAKYAT NYA TAK ADA PULAK BUAT DEMO KE, BUAT RUSUHAN JALANAN KE...RASANYA PEMIMPIN DIA SEDANG FOKUS NAK MENYELESAIKAN MASALAH EKONOMI DAN BANTU RAKYAT.

MALAYSIA? TAK PILIHANRAYA KE 12 DULU PUN BELUM HABIS LAGI PENANGAN NYA.

No comments:

Post a Comment