Monday, October 25, 2010

Perhimpunan Agong UMNO.

Perasan tak, tiap-tiap hari dari Khamis , 21hb hingga Ahad, 24hb Oktober 2010, berita Buletin Utama TV3 memaparkan tidak kurang 30 minit dari siaran beritanya berkisar kepada Perhimpunan Agong UMNO yang ke 61 itu. Dan perasan tak, banyak jugak iklan pada waktu tu.

Rasa-rasanya pewakilan kurang menyengat dari segi cara tutur atur bicara atau isi pati pengucapan buah fikiran atau idea. Entah, mungkin kerana ramai orang-orang baru. Yang lama pulak, nampaknya cuba menjadi siapa yang dapat menarik perhatian pendengar dengan membuat lawak, berbicara secara puitis, berpantun tetapi kadang-kadang entah mana isinya terutama bila dah ketawa bagai nak rak.

Cuma tak seronok lah pulak bila terbaca dan dengar cerita, dangdut2 dan kelab-kelab kat jalan Ipoh dan kawasan-kawasan yang sama waktu dengan nya dipenuhi oleh pewakilan lelaki (tentunya) dari berbagai lapisan umur. Apa ni!! betul ke? Ada gambar pulak tu dalam internet, kan malu tu.

Yang perempuan, sibuk shopping, bukan takat pasar khas di kawasan PWTC tapi kat SOGO, Jalan TAR termasuk kat Jackel dan juga kawasan kat Bukit Bintang... Pavillion, Berjaya Times Square, Lot 10 dan sebagainya.

Yang muda-muda kaki IT, lepak kat Low Yatt cari komputer atau kamera atau gajet IT terbaru termasuklah Iphone atau Ipad.

Itu baru perhimpunan sebenarnya....

No comments:

Post a Comment