Tuesday, October 19, 2010

Bajet 2011

Bajet 2011, aku no komen

Mega structure 100 storey - aku no komen, tak tentu dapat duduk atau melawat

Tak ada bonus untuk kakitangan kerajaan seramai 1.2 juta tu - aku no komen, aku kerja swasta

Tak ada kenaikkan tol lebuhraya untuk 5 tahun - aku no komen, tak ada lebuhraya tol kat Sarawak kecuali jambatan Lanang kat Sibu, yang aku jarang-jarang guna.

Pengecualian cukai untuk 300 barangan kegilaan pelancung dan mungkin sesetengah rakyat Malaysia seperti seluar dalam, beg tangan, selimut - aku pun no komen, aku beli yang berjenama biasa atau yang tiruan saja, itu yang mampu, kecuali bila dapat bonus baik punya.

Cuti bersalin 90 hari - aku no komen sebab aku lelaki dan iseteri aku pun mungkin tak akan mengandung lagi...pencen kecuali kalau .....

Telefon bimbit dikecualikan cukai - aku no komen sebab tak mungkin akan beli telefon baru lagi , sebab baru beli.

Rokok naik harga sebelum pembentangan bajet - itu nak komen sebab mengejut , tiba-tiba ada kedai pun tak tahu, satu jual RM9.30, kedai lain dah jual RM10.

Jadi baik no komen sebab cukai pendapatan peribadi pun tak ada apa-apa yang spesial. Aku macam tu jugak.....

No comments:

Post a Comment