Saturday, February 06, 2010

Liwat atau Lewat, Lawat atau Melawat

Waktu mula-mula kes liwat sibuk dalam tahun-tahun hujung 90an, saya memang pening kepala. Buka sebab kes liwat tu tapi letih dan terasa malu nak jawab soalan dari anak-anak, yang ketika itu baru berumur antara 7 - 10 tahun. Budak-budak waktu tu tengah seronok nak belajar dan suka bertanya, terutama benda-benda yang baru.

Berita di tv atau radio, memang kes liwat tu lah yang selalu di tonjolkan. Berita utama pulak tu. Kadang-kadang kita dengar pun tak seronok sebab ada benda-benda yang tak patut khalayak ramai dengar.

Sekarang muncul lagi kes liwat, walaupun agak lewat saya bicarakan disini, tapi yang pentingnya ialah , semua cerita yang agak rumit sering di timbulkan. Berapa lama tak berak pun jadi persoalan. Anak-anak kini dah berumur antara 16-19tahun. Tengah remaja. Cerita begini lagi jadi sensasi terutama bila bersama-sama kawan mereka, benda ni jadi benda lawak. Dia orang dah tahu maksud liwat tu!

Harap-harap berita sebegini jangan lah terlulu disensasikan. Buat malu...walaupun muka-muka yang terlibat tu nampak selamba...berita ni jugak jadi perhatian dunia...banyak pemerhati.

Mungkin liwat itu sama melewati satu kawasan atau tempat yang tidak boleh di lawat atau melawat.... pokoknya...salah, masuk kawasan larangan...

No comments:

Post a Comment