Monday, February 22, 2010

Cewek Indonesia - Mahal Lor!!

BH hari ini memaparkan cerita bahawa ada syarat baru untuk berkahwin dengan wanita Indonesia. Syaratnya ialah wang jaminan atau pendahuluan sebanyak 500 juta Rupiah atau bersamaan dengan RM170,000. Wang tu kena "bank-in" dalam sebuah bank Islam tempatan. Wang itu sebagai jaminan sekiranya perkawinan itu berakhir dengan perceraian.

Ada bagus jugak cara tu tapi rasanya banyak yang tak bagus;
a) Lelaki tempatan mungkin dipandang murah oleh wanita tempatan sebab cowok-cowok ni tak perlu bayar jaminan apa2...jadi kalu dah kawin dengan orang luar, cewek Indon ni tentu megah sebab wang jaminan dah ada 500 juta, belum lagi masuk wang yang lain2. Kalu ada 500 juta untuk pendahuluan, tentu ada beribu-ribu juta rupiah wang simpanan lain.
b) Cewek Indon tentu sibuk nak cari Cowok Import.
c) Kalu tak jadi bercerai , jodoh panjang, duit dalam bank islam tu tentu beranak pinak, dari 500 juta jadi mungkin 5000 juta selepas 30 - 40 tahun tapi sayangnya mungkin si cowok atau si cewek tu dah mati!
d) Kalu nak kawin dengan cewek Indon, mamat-mamat luar kalu tak ada duit cukup, kena bawa lari ler si jantung hati tu...macam cowok Indon dok bawa lari anak dara malaysia kita.

Tapi, kalu ini lah betul2 jadi, bayangkan kalu sebulan ada 100 cewek Indon berkawin dengan Cowok Import, kalu kali 500 juta...dah jadi 50,000,000,000 Rupiah dah masuk dalam akuan Bank Islam tu atau dah RM kira RM17juta. Duit tu dok tidor dalam Bank Islam tu atau dilaburkan... banyak faedah nya...kepada Siapa?

Tapi nak tanya, kalu Cowok Indon kawin dengan Awek Malaysia, nak minta berapa? Selalunya kes bawa lari, free jer!!

No comments:

Post a Comment