Wednesday, September 02, 2009

Orang Politik Malaysia Selepas 52 Tahun Merdeka

Heran, dah 52 tahun Merdeka, tapi nampaknya PDRM kita sibuk dok kawal rusuhan lah, demostrasi lah dan yang paling banyak melayan lapuran polis yang berpuluh-puluh untuk isu yang sama. semuanya ikutan ahli politik Malaysia yang masih belum matang-matang selepas 52 tahun Merdeka.

Tak tahu lah apa yang mereka kejar... pangkat ke... atau dengan ada jawatan boleh dapat habuan berjuta-juta sampaikan sanggup bagi derma sampai berjuta-juta. Lepas tu bila ada kes, mula nak mengungkit dan bercerita berjela-jela.

Lepas PRU 12 ni, semua parti samada dari BN atau PR, selalu saja bermasalah. Yang alim bergelar tok guru pun dah mula melatah... rasanya 1 Malaysia ni kita patut tukar kepada BERMACAM MACAM MALAYSIA. Tak ujud lagi satu sebab dah banyak sangat.

Kes demo kat seksyen 23 dengan kepala lembu menyakitkan hati serta membangkitkan sensitiviti kaum India.. kecuh lah parti politik tak kira dari kerajaan atau pembangkang. Itu belum kira kes kat kampung Pala dimana tak ada pun pokok buah pala tetapi banyak kepala-kepala lembu yang turut di ajak dan di arak menyertai agenda mereka-mereka ini. Keputusan mahkamah tak dipedulikan bagaikan mereka ini kebal dek undang-undang.

Satu ketika dulu bila nak musnahkan tempat bela babi kat Negri Sembilan dulu, perternak yang rata-ratanya kaum Cina sanggup melemparkan kotak atau tong-tong isu babi atau najis babi kat anggota FRU yang rata-ratanya orang melayu muslim... kecuh memang kecuh tapi isu dan sensitiviti orang islam , ramai buat pekak badak.

Apa-apa pun, yang menjadi penyebab ialah ahli politik juga dan pembakarnya ialah surat-surat kabar serta media berita on-line. Orang jadi bertambah marah walaupun tak tahu cerita sebenar.

Yang pentingnya, biar polis bertindak tegas dan orang politik kena bersikap adil dan jangan campur tangan. Ini kena tarik sikit nak bawa dalam kereta polis pun buat-buat jatuh , lepas tu sibuk nak buat lapuran salah laku polis. Esok keluar berjalan pun bertongkat macam Si Wong gila tu, dia jatuh bukan dari tingkat satuu bangunan, meronta punyalah kuat, jatuh sikit kaki dah macam kena ketuk besi 20kg. Lepas tu saja nak tayang... memang penipu dan pembohong besar. kalau SPRM dan PDRM dia orang tak percaya, nak percaya kat sapa lagi... CIA ke , M15 ke... atau biar Mafia saja yang ambil alih. baru lah Malaysia hilang kemerdekaan nya dek gelagat ahli politik PR yang bodoh, dan gila kuasa. Nak songlap duit banyak-banyak kut sebab tak yakin memerintah selepas PRU 13 nanti.

Malu tengok ahli politik yang dah berusia setengah abad berperangai macam budak tadika yang baru nak daftar masuk kelas. menangis dan meronta.... bodoh betul. Mungkin PR bleh kita tukar kepada POOO RAHH

No comments:

Post a Comment