Sunday, September 26, 2010

Manusia di sebelah

Malam ini aku di Miri, bermalam disebuah hotel yang ada berbintang-bintang. Maka rasanya penghuni atau tetamu hotel jugak diharapkan berfikiran berbintang-bintang, mentaliti bukan bukan sekolah tadika.

Malangnya jiran sebelah aku, bilik 516, macam hantu...menjerit-jerit sesama mereka macam hotel ini gua penginapan mereka. Aku amat yakin, kalau kat rumah mereka tak akan berbuat demikian. Rasanya 3 orang, dan rasanya orang melayu...tak tahulah ... kalau nak kata pemburu kehilangan binatang buruan, mungkin tidak sebab mereka ini tentu nya bukan pemburu dizaman batu ..cuma gaya dan perangai macam manusia di zaman batu.

Melompat dalam bilik macam berjogging di padang, menjerit macam rumah mereka sedang terbakar dijilat api, ketawa macam orang mabuk minum todi sebaldi. Rasa macam nak tengking jugak tapi aku tak mahu jadi sipemabuk minum todi lori setangki.

Biar lah dia orang... kalau ini pertama kali tidur kat hotel..biar lah mereka meriah sesama sendiri... kalau aku tak tahan..mungkin aku cari Jebat derhaka dengan keris Taming Sari nya.

Semuga tidur aku lena dan lelap dengan luahan ini.

No comments:

Post a Comment