Saturday, May 01, 2010

Bulan Penuh Cerita

Secara peribadi, bulan April ni memang banyak aktiviti dan juga isu-isu panas. Kelas ISLP masih kena attend setiap bulan dan bagi April nie, banyak benda kena buat sebab ada mid-term review di KL pada May 2010 nanti. Budget tengah hangat, accounting system pun baru, tengah sibuk buat "system migration". Production jatuh, bos bising, KL bising. Pekerja terus jadi masaalah, asal masuk saja, ada jugak yang lari keluar, berhenti tanpa pengetahuan majikan.

Di peringkat nasional pulak, terbaru kes budak 15 tahun tertembak. Tak mau komen sangat sebab ianya melibatkan budak 15 tahun, bawa kereta tengah2 malam. Hulu selangor pun hangat, memang BN menang tapi isu hangat ialah isu pengagihan undi dari kaum Cina.

Yang paling saya marah, hari ini, kereta saya dipecahkan, di kianati orang. Lampu depan kiri dipecahkan, tingkap penumpang bahagian depan dipecahkan, bonet depan di kemikkan, pintu diri sebelah depan juga ada kesan kemik kena ketuk, begitu jugak kat bahagian bonet belakang. Tak ada pinjam along, jadi entah siapa pengkianat nie. Dah tentu akan habis dalam seribu atau dua ribu nanti.... relax dulu, lain kali baru repair kereta nie..road tax akan mati tengah bulan nie. Habis lagi RM800.

No comments:

Post a Comment