Thursday, August 05, 2010

Bulan Posa

Bulan puasa @ posa hampir sudah. Syarikat Yusoof dah sibuk promosi buah kurma di tv. Setiap hari ada iklan buah kurma. Banyak jenama tapi bendanya sama , mungkin rasa ada sikit berbeza, saiz buah dan warna serta tekstur buah. Sebenarnya buah kurma ni sepanjang tahun ada cuma bila nak puasa, promosi gila-gila, macam buah limau mandarin bila nak masuk Tahun baru Cina.

Minggu lepas saya dah dengar lagu raya. Seronok juga cuma puasa belum lagi dah ada lagu rasa. Tukang jahit sekarang ni tengah mengira pelanggan malah ada yang mula tolak tempahan. Dahsyat betui bila nak raya!

Dua minggu sudah, tempahan untuk tapak-tapak pasar ramadzan pun dah mula di buka. Nampaknya pesta makan dah nak mula. Ada juga promosi bufet berbuka yang dah keluar. Makan lagi!

Bulan puasa, kerja macam biasa walaupun ada yang bagi alasan... letih berpuasa. Hari-hari awal nampak ramai nya muka letih dan mudah naik marah. Biasa lah, kena bangun awal nak bersahur, lepas tu banyak aktiviti harian kerja tangguh. Kalau piala dunia kena masa-masa bulan puasa, mungkin ramai yang bersahur sambil tengok bola... tidor bola dan sahor pun bola.

No comments:

Post a Comment