Tuesday, March 09, 2010

Dinosaur Lenyap

Terbaca satu artikel dalam Borneo Post, Sarawak bertarikh 8hb Mar 2010 tentang pengesahan lenyapnya Dinosaur disebabkan oleh ledakan meteor pada satu ketika, lama lama dulu. Ianya berlaku di Mexico. Kesan ledakan itu menyebab tsunami yang besar, geseran kerak bumi, perubahan cuaca yang ektrim yang di panggil "Global Wintering". Ini macam saudara kandung "Global Warming".

Ledakan Meteor ini menyebabkan Dinosaur terhapus sama sekali kecuali spesis tertentu terutamanya dari jenis reptilia tetapi kini telah melalui proses tertentu yang menghilangkan beberapa ciri fizikal mereka.

Dasyat juga meteor ni, kata nya ledakan nya bersamaan dengan berbilion biji bom atom yang jatuh kat Nagasaki dan Hirosima. Susah nak bayangkan terutama bila kajian ini di buat berdasarkan fakta sejarah yang susah nak disahkan oleh mana-mana orang. Berlaku terlalu lama dulu. Rasa macam teori saja, tapi berita ini dikatakan satu pengesahan kepupusan dinosaur disebabkan bencana ini. Tak tahu lah tinggi mana ombak tsunami ni.

Mungkin tsunami sebegitu akan berlaku lagi....dengan 'lobal Warming" dan gempa bumi yang terlalu kerap berlaku di seluruh pelusuk dunia termasuk yang kecil-kecilan di Malaysia.

Jadi, dunia hancur sebab Global Warming atau faktor luar yang bukan dari bumi....misalnya Meteor yang menghentam bumi.

No comments:

Post a Comment